DesperataHuskvinnan

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Höst i Högsommarvärmen

Av desperatahuskvinnan - 28 juli 2014 20:37

På ålderns höst...

Dagen efter min födelsedag dvs idag känns det alltid som att hösten har kommit. Jag har inte ens lust att åka och bada eller sköta trädgården. Det gångna året kan sammanfattas med ordet "dysfunktionellt". Jag har verkligen inte åstadkommit ett skit...tänker... Efter ett par minuters tänkande kom jag på en sak, att jag var ledare/coach (inte tränare) till ett lag i min idrottsförening. Inom min förening har jag varit mycket mer verksam denna våren än tidigare, mycket mer. Tolvtimmarspass som funktionär tex, 15 minuters pause för lunch. Men sen när allt det där var över så var jag plötsligt bara mig själv igen. Tråkigt och frustrerande.


Mål fram till årsskiftet:

Tydligen inte att studera på högskola enligt dem som bestämmer. Trots att arbetsprovet var mitt livs mästerverk blev jag inte antagen till "kreativt skrivande" vilket betyder att jag är en urkass författare.

Mycket snart måste jag bli klar med körkortet "utökad behörighet B". Jobbar just nu på att beställa tid till syntestet. Så jag är verkligen på god väg, or not...

Lära mig mer om Tarot så det kanske blir något att satsa på. Just nu kan jag bara spå mig själv men det flyter på bra. Korten visade vägen fram till honom som jag lever med idag!

Tänka genom om jag har idéer till ett företag.

Bli en mycket (mycket) känd bloggare med DesperataHuskvinnan eller någon av mina andra två.

Stärka mig mentalt och gå ned 10kg i vikt


Okej nu får det räcka innan det blir orimligt. Blir spännande, eller kanske inte, att återkoppla i januari.

 

#föreningsliv #åldernshöst #studera #arbetsprov #högskola #kreativtskrivande #körkort #tarot #starta eget


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av desperatahuskvinnan - 30 augusti 2014 21:03

Vet inte om det stämmer men jag tror att jag avskydde det redan som liten. Massa elaka ungar som sprang i en hord hit och dit. Kanske var det för att jag alltid var sist fram, när alla redan sprungit åt andra hållet som jag inte tyckte om barnkalasen...

Av desperatahuskvinnan - 23 augusti 2014 14:05


Såg dem för första gången i början av juni inne på Maxi. Varumärket Victorias Secret drog mig dit men vid första anblicken såg de bara billiga ut. Sedan fortsatte jag snegla lite mer för varje gång jag var inne på Maxi och vips hade jag luktat på en....

Av desperatahuskvinnan - 11 augusti 2014 20:48


Kanske inte överallt men i ansiktet, på halsen, på bröstet, på rumpan och på låren. Dessa började dyka upp i mitten av juli och det ser ut som om jag tar steroider eller använt ecstasy. Fy! Undrar just om det kan vara den fruktade Mallorca-aknen som ...

Av desperatahuskvinnan - 2 augusti 2014 18:08

Om jag har förstått det hela rätt så finns det 85 länder i världen där homosexualitet är sraffbart vilket jag tycket är helt ofattbart. Jag förstår det faktiskt inte. Min inställning är att jag är en tjej som gillar killar men vissa tjejer gillar tje...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards