DesperataHuskvinnan

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Vidrigt med Barnkalas

Av desperatahuskvinnan - 30 augusti 2014 21:03

Vet inte om det stämmer men jag tror att jag avskydde det redan som liten. Massa elaka ungar som sprang i en hord hit och dit. Kanske var det för att jag alltid var sist fram, när alla redan sprungit åt andra hållet som jag inte tyckte om barnkalasen.

Imorgon är det i alla fall dags och jag ser verkligen inte fram mot det. I år är några färre barn bjudna än förra året som jag slipper en av de två värsta ungjäv…..  Det var han som var missnöjd med hela upplägget, de tråkiga lekarna och den tråkiga maten.

 

Dialog

Jag: Vilken sorts Fanta vill du ha?

Unge: Jag vill ha cola.

Jag: Men cola finns ju inte.

Unge: Men varför? Jag vill ju ha det…suck

Jag: För det är farligt för barn att dricka cola. (Satans näsvisa unge, vet inte dina föräldrar det? Får du kaffe till frukost också då? Va!?)

 

Sen har vi jobbiga unge nr 2, skrytungen. Han kommer även i år. En sådan har vi också men mycket större, finare, nyare osv osv, skryt, skryt, skryt.

 

Dialog

Unge: Varför får inte lillebror äta godis?

Jag: För han är bara ett.

Unge: Vadå?

Jag: Bebisar får inte äta godis

Unge: Men min bror har inte fyllt 2 och han får äta godis så mycket han vill.

Jag: Jaha men nu är det så. (Vad!? Vad fan har du för föräldrar, ansvar 0 eller?)

 

Till råga på allt hade båda dessa vidriga 8-åriga ungar med sig varsin Iphone till kalaset som de spelade på istället för att vara tillsammans. Sen blängde de på de andra och sa: Men varför har inte ni egen Iphone…suck…

 

#barnkalas #hemskaungar #kommerjagöverleva #cola #godis #läsk #barnmediphone

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av desperatahuskvinnan - 23 augusti 2014 14:05


Såg dem för första gången i början av juni inne på Maxi. Varumärket Victorias Secret drog mig dit men vid första anblicken såg de bara billiga ut. Sedan fortsatte jag snegla lite mer för varje gång jag var inne på Maxi och vips hade jag luktat på en....

Av desperatahuskvinnan - 11 augusti 2014 20:48


Kanske inte överallt men i ansiktet, på halsen, på bröstet, på rumpan och på låren. Dessa började dyka upp i mitten av juli och det ser ut som om jag tar steroider eller använt ecstasy. Fy! Undrar just om det kan vara den fruktade Mallorca-aknen som ...

Av desperatahuskvinnan - 2 augusti 2014 18:08

Om jag har förstått det hela rätt så finns det 85 länder i världen där homosexualitet är sraffbart vilket jag tycket är helt ofattbart. Jag förstår det faktiskt inte. Min inställning är att jag är en tjej som gillar killar men vissa tjejer gillar tje...

Av desperatahuskvinnan - 28 juli 2014 20:37

På ålderns höst... Dagen efter min födelsedag dvs idag känns det alltid som att hösten har kommit. Jag har inte ens lust att åka och bada eller sköta trädgården. Det gångna året kan sammanfattas med ordet "dysfunktionellt". Jag har verkligen inte å...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards